Učitelé a studenti Anglického gymnázia zvládají druhé kolo distanční výuky skvěle a nejen to, daří se jim také fascinujícím způsobem využít danou situaci na maximum. Když se připojíte do virtuální hodiny, uvidíte, že studenti jsou aktivně zapojeni do procesu učení, který je smysluplný a relevantní. Podílejí se na reciproční výuce, činnostech za použití digitální interaktivní tabule, online kvízech, online hlasování, online diskusích v malých přidělených skupinách, projektové týmové práci, psaní poznámek z učiva modelovaného pomocí vizualizérů a podobně. Učitelé mohou poskytovat písemnou i ústní zpětnou vazbu o práci studentů elektronicky a zároveň mohou poskytovat vedení v reálném čase, když sledují, jak studenti v danou chvíli živě píší do dokumentu nebo spolupracují ve virtuální skupince.
Před začátkem prvního uzavření škol na jaře měli učitelé zhruba 48 hodin na to, aby převedli svou učitelskou praxi do virtuálního světa, a to i přes mnoho překážek, což skutečně svědčí o jejich profesionalitě a péči o naše studenty. Vývoj od prvního uzavření škol do toho současného je rozsáhlý. Nyní máme aktualizované interní pokyny pro distanční vzdělávání, více technologického vybavení, možnosti školení a také mnoho týdnů zkušeností, z nichž můžeme čerpat.
Hodnocení na dálku
Podrobně diskutujeme rovněž o hodnocení během distanční výuky, protože chceme měřit pokrok, aniž bychom museli spoléhat na zkoušky, pro které nemůžeme při online výuce poskytnout vhodné podmínky. To vedlo k inovaci a rozmanitosti způsobů, jakými hodnotíme práci studentů, a naše nově vytvořené pokyny týkající se sumativního hodnocení by měly zajistit, abychom správně chápali vědomosti a porozumění studentů, a to i přes absenci formálních zkoušek.
Emily Rankin, zástupkyně ředitele pro vyšší školu, vyučování a učení
Zpětná vazba od rodičů
Jsme hrdí na naši komunitu ECP a na to, jak se studenti i zaměstnanci postavili výzvě distančního vzdělávání. Zdá se, že rodiny našich studentů s námi souhlasí. Na některé komentáře z nedávného setkání sdružení rodičů ECP se můžete podívat níže:
„Jsem hrdá na to, jak škola tuto situaci zvládá.“
„Děkuji všem učitelům a zaměstnancům za to, že dělají maximum!“
„Škola situaci zvládá velmi dobře. Děkuji.“
„Jsem velmi hrdý na to, jak se vyrovnáváte se situací a s problémy. Moc vám děkuji za vaši tvrdou práci.“
„Děkuji za vaši velmi dobrou práci s dětmi.“
„Myslím si, že ECP řeší situaci vynikajícím a efektivním způsobem s velkou přidanou hodnotou. Mnohokrát děkuji a vážím si toho!“
„Všichni učitelé se velmi dobře přizpůsobili novým výzvám a vedení nám během celé pandemie poskytuje vynikající zpětnou vazbu. Velice vám děkuji za veškeré úsilí.“
„Děkujeme za přizpůsobivost v této nejisté době.“
„Moc vám děkuji za vaši veškerou ustavičnou práci!“
„Je skvělé, že používáte digitální tabuli i metodu rozdělení do menších skupin. Ještě jednou vám děkuji za veškerou vaši skvělou práci!“
„Velice vám děkuji za veškerou práci, která je během uzavření škol ještě těžší. Opravdu si toho vážíme!“„Děkujeme vám za všechno, za vynikající zvládnutí situace, všichni vám držíme palce:)“
Podívejte se na toto video, kde se dozvíte více o find out more about about remote learning in the ECP community.